המהפכה האמונית היא המושג מעניין. האם מדובר בגאולה כמו גאולת מצרים, בגואל כמו משה?
אז איזה משה? משה הגואל של י' ו-א' או לחלופין, משה הכופה, משה של פ', שכפה עלינו למשל את הכוהנים (במדבר יז:ה)?
השאלה עונה את עצמה, לדעתי. מה שאני רוצה להגיד, המהפכה האמונית, צריכה להיות קודם כל מהפכה עצמית, באמונה, דרך ביקורת המקרא, ורק אז מהפכה במנהיגות הציבור היהודי. הציבור הזה סובלת לא שום מנהיגות אחרת: לא יצלח מנהיג ,באמת, עד שהוא עבר תהליך בירור, דרך ביקורת המקרא, והגיע למהפכה באמונתו